nedeľa 22. júna 2014

Galéria Danubiana Bratislava. Naše malé tajomstvo

Vietor ma dnes zavial do prístavu v Bratislave. Malý výlet po Dunaji som sa rozhodla nasmerovať do Čunova. Majú tam totiž jedno pekné miesto, o ktorom som sa celkom náhodou dozvedela, keď som na googli pátrala po neobjavených zákutiach hlavného mesta. Hľadala som niečo zaujímavé, čo by ma naozaj oslovilo, a už takmer zúfalá som na niečo také nakoniec neveriacky natrafila. Dovtedy som mala pocit, že v tomto meste ma už nič nedokáže prekvapiť a všetky pekné miesta som už videla.
Avšak zaujal ma tento zelený polostrov čnejúci do vôd Dunaja, s modernou galérou na samom cípe. Vôkol zeleň, krásne vybudovaný park a kde tu postávajúca farebná socha. Začala som pátrať po informáciách, ako by som si cestu mohla dotvoriť na príjemný výletík.
Do Danubiany sa dá dostať všelijak. Mestskou dopravou, ktorá vás od mosta SNP dovezie do ulíc Čunova a odtiaľ si prejdete zhruba trištvrte hodiny popri brehu pešo, alebo pôjdete z autobusovej stanice na Nivách a v tom prípade vás pán šofér dovezie priamo ku galérii. Mňa najviac oslovila lodná doprava. Je to zároveň skvelý spôsob ako si výlet obohatiť o príjemnú vyhliadku na Dunaj. V lístku je automaticky zahrnutá aj vstupenka do galérie, v ktorej sa pravidelne obmieňajú rôzne výstavy moderného umenia. Cesta tam trvá 45 minút, naspäť je to trochu dlhšie, hodinu a štvrť proti prúdu.
Na lodi je veľmi príjemný personál a ľudí tak akurát, žiadna únavná tlačenica.

Múzeum je po čerstvej prestavbe, takže sa môžte tešiť na niečo naozaj nové a nedotknuté. Je to dokonca natoľko čerstvé, že v okolí ešte nestihla dorásť nová trávička a lavičky sú stále prikryté fóliou, takže na naozaj kompletný vzhľad si ešte budete musieť nejaký ten mesiac počkať. Ak vás však láka hlavne výstava, priestory sú už otvorené a ľudí stále pomenej, takže vám bude dopriate súkromie. Zatiaľ sa totiž zdá, že mladá galéra umenia stále čaká na objavenie. 

V okolí je naozaj príjemne a všade samá voda, čo vám však budem hovoriť, pozrite si to sami. O detailoch vám už porozprávajú konkrétne web stránky a ja ešte prikladám pár fotiek z výletu (múzeum som tiež nefotila, ukáže vám ho stránka po kliknutí)⬇

http://www.danubiana.sk/sk

http://www.lod.sk







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára